EN | TR

Sıkça Sorulan Sorular

Gümrük İşletme Bölümü
Sıkça Sorulan Sorular
 
  • Neden Tarsus Üniversitesini tercih etmeliyim?

Tarsus Üniversitesi genç bir üniversite olmasına rağmen güçlü ve dinamik bir gelişim göstererek kısa sürede başarısından söz ettiren bir üniversite haline gelmiştir. Teori ve uygulamaya dayalı zengin öğrenim deneyimi, dinamik ve güçlü akademik kadrosu ve kişisel gelişime yönelik seçmeli dersleri ile Üniversitemiz, öğrencilerine özgün ve yetkin bir eğitim imkânı sağlayacaktır. Başka bir deyişle Üniversitemiz, nitelikli eğitim, özgün ve ileri araştırma ile insanlığın gelişmesine ve ilerlemesine katkı sağlayan, saygın bir işbirliği içinde toplum yararına hizmet üreten, yenilikçi, değer katan ve gelişim odaklı bir üniversitedir. Eğitimimizin temel odağı ise öğrencilerimiz olup onların kendilerini keşfetmelerine, eğitim gördükleri alanda yetkin ve donanımlı bir şekilde mezun olmalarına azami özen gösterilmektedir.

  • Tarsus’a ulaşım imkânları nelerdir?

Tarsus kentinin jeopolitik bir önemi bulunmakta olup, gerek havaalanına gerekse de Mersin ve Adana il merkezlerine yarım saat mesafededir. Havaalanından Havaş Servisleri ile Mersin ve Adana’dan da hızlı tren ile kısa sürede kent merkezine ulaşım sağlanmaktadır. Tarsus, Adana ve Mersin il merkezlerine eşit mesafede bulunan bir yerleşim yeri olup, bu kentleri birbirine bağlayan normal karayolu, otoyol ve hızlı tren ulaşımı ile erişilebilirliği yüksek olan bir kenttir.

  • Üniversiteye ulaşım olanakları yeterli midir?

Üniversitemiz Mersin-Adana otobanının kuzeyinde yer almakta olup, bu kentlerden karayolu, otoyol ve hızlı tren ile erişim sağlanacak kolay bir mevkidedir. Söz konusu ulaşım olanakları ile Tarsus’a gelindikten sonra yolcu taşıma kapasitesi yüksek olan Büyükşehir Belediyesi otobüsleri ile Üniversitemize kolaylıkla ulaşım sağlanabilecektir. Söz konusu toplu ulaşım araçlarının sefer sıklıkları zaman içerisinde artırılmış olup ulaşım noktasında öğrencilerimiz herhangi bir sorunla karşılaşmayacaktır.

  • Sosyal ve Kültürel olarak kişisel gelişimime Tarsus’un katkısı ne olacaktır?

Tarsus; coğrafi konum avantajı, 54 ilden fazla nüfusu, yapımı devam etmekte olan Çukurova Bölgesel Havalimanına yakınlığı, tarihi ve kültürel zenginliği ile ön plana çıkan kadim bir kenttir. Özellikle 54 ilden fazla bir nüfusa sahip olması, kentin sosyal ve kültürel olarak gelişmesini de sağlamıştır. Kentte çeşitli kurum ve kuruluşların düzenledikleri opera, tiyatro, konser gibi çokça kültürel ve sosyal organizasyonlar gerçekleştirilmektedir. Ayrıca Mersin ve Adana il merkezlerine olan yakınlığı, toplamda 4 milyon nüfusa sahip olan bu iki kentin tüm sosyal, kültürel ve ekonomik olanaklarından da istifade etmenize imkân sağlayacaktır. Nitekim her iki kentte Portakal Çiçeği, Limon Çiçeği, Turunçgiller, Milyonfest, Şaymana gibi festivaller yapılmakta, birçok sosyal ve kültürel etkinlik gerçekleştirilmektedir. Kentte bulunan alışveriş merkezi, öğrencilerin alışveriş ve yemek ihtiyaçlarını karşılamasının yanı sıra sosyal ve kültürel alanlarda da hizmet sunmaktadır. Ayrıca kentimizin denize ve yaylalara olan mesafesinin de çok kısa olması nedeniyle aynı anda dört mevsimi yaşama imkânına sahip olacaksınız.

  • Tarsus’ta kiralar ve hayat şartları zorlayıcı mıdır?

Tarsus gerek coğrafî konumu gerekse de iklimi ile oldukça yaşanılabilir bir şehirdir. Bu avantajlar yaşam koşullarını kolaylaştırmakla birlikte ekonomik açıdan da kenti daha avantajlı hale getirmektedir. Kiralar makul bir seviyede olup tarımın ve ulaşımın gelişmesine bağlı olarak yaşam için gerekli zorunlu giderlerin ekonomik değeri diğer kentlere nazaran oldukça düşüktür.

  • Yurt imkânı var mıdır?

Tarsus'ta Kredi Yurtlar Genel Müdürlüğüne (KYK) ait üç adet yurt bulunmaktadır. Söz konusu yurtların kapasitesi yüksek olmakla birlikte kentte özel yurtlar da mevcuttur.

  • Üniversitede yemek imkânı var mıdır?

Üniversitemizin öğle öğünü için yemekhanesi bulunmakta olup, öğrencilerimize cüzi bir ücretle dört çeşit yemek imkânı sunulmaktadır. Ayrıca yerleşkemiz içerisinde kantinlerimiz de bulunmaktadır.

  • Üniversitede Öğrenci Kulüpleri bulunmakta mıdır?

Üniversitemiz bünyesinde kurulan ve bütün öğrencilere hitap eden öğrenci kulüplerimiz bulunmaktadır. Öğrencilerimizce herhangi bir kulüp kurulması istemi halinde bir öğretim üyesi söz konusu kulüp için danışman olarak görevlendirilmektedir. Öğrenci Kulüpleri için daha ayrıntılı bilgi almak istiyorsanız Üniversitemiz Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı’nın internet sayfasına (http://sks.tarsus.edu.tr/) girerek “Öğrenci Toplulukları” kısmını ziyaret edebilirsiniz.

  • Neden Gümrük İşletme Bölümünü seçmeliyim?

Küresel ticaret açısından yüksek potansiyele sahip olan ülkemizin birçok sınır kapısı bulunması ve ulaşım ağının gelişmiş bir yapıda olması dolayısıyla gümrük alanında eğitim almış, kanunlara ve mevzuata hâkim bireylere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu alanda eğitim alan kişiler istihdam açısından önemli avantajlar elde etmektedirler. Gümrük İşletme Bölümü müfredatı hem özel sektörde hem de kamu kurumlarında çalışabilecek nitelikli işgücünü yetiştirmeye yönelik olarak hazırlanmaktadır. Bölümümüz, lisans eğitim süreleri boyunca teori ve pratiğe yönelik bilgi ve beceri kazandırdığı bireylere, farklı sektörlerde ve farklı meslek unvanları adı alında kariyer yapma imkânı tanımaktadır.

  • Gümrük İşletme Bölümünün temel amacı nedir?

Gümrük İşletme Bölümünün temel amacı; bilgili, analitik ve eleştirel düşünebilen, sosyal sorumluluk bilinci yüksek, yeniliğe açık, sürekli gelişme hedefi taşıyan, evrensel hak ve özgürlüklere, hukuka ve etik ilkelere uygun hareket etmeyi ilke edinen, iş hayatında karşılaşılan sorunları analiz ederek çözüm önerileri geliştirebilen, ulusal ve uluslararası platformlarda görev yapabilecek nitelikte bireyler yetiştirmektir.

  • Bölümde alacağım derslerin geleceğime ve mesleki gelişimime katkısı ne olacaktır?

Tarsus Üniversitesi Gümrük İşletme bölümü ders müfredatı hem özel sektör hem de kamu kurumlarının ihtiyaç duyduğu nitelikte bireyler yetiştirmek üzere hazırlanmıştır. Bölümümüzde multidisipliner bir eğitim anlayışı hâkimdir. Öğrencilerimiz, alan derslerinin yanı sıra iktisat, matematik, pazarlama, hukuk ve istatistik gibi disiplinler hakkında da temel ve yeterli düzeyde bilgi sahibi olabilmektedir. Ayrıca, iş yerinde eğitim uygulaması ile birlikte öğrencilerimiz teorik bilgilerini pratiğe dönüştürme imkânı elde ederler. Mezunlarımız, gümrük ile ilgili kamu idareleri ve ithalat ve ihracat firmalarının uzmanlık ve müfettişlik kadrolarında görev alabilme şansına sahip olurlar. Aynı zamanda yurt içinde ve yurt dışında lisansüstü düzeyde eğitimlerine devam ederek akademik kariyer yapabilirler.

  • Bölümde akademik danışmanlık faaliyeti verilmekte midir?

Öğrencilerimize üniversite yaşantıları süresince, kayıtlı oldukları bölümün eğitim programları ve mevzuat ile ilgili her türlü danışma gereksinimlerini karşılamak amacıyla bir akademik danışman atanmaktadır. Her bir öğrenci için atanan Akademik Danışman, öğrencilerimize öğrenim hayatı boyunca karşılaşacağı bütün sorunlarda yardımcı olmakla birlikte kariyer planlaması konusunda da öğrencilerimizi destekleyerek geleceklerini şekillendirmelerine yardımcı olacaktır.

  • Mezuniyet sonrasındaki kariyer imkânları nelerdir?

Türkiye’nin stratejik olarak önemli bir konumda bulunması ve birçok ülke ile sınır komşusu olması gümrük alanında yetişmiş bireylere çalışma olanakları konusunda geniş bir yelpaze sunmaktadır. Gümrük İşletme Bölümünü başarıyla tamamlayan mezunlar; Ticaret Bakanlığına bağlı birimlerde, Gümrük Müdürlüklerinde, Gümrük Müşavirliklerinde, Serbest Bölgelerde, lojistik ve antrepo işletmelerinde, ulusal ve uluslararası firmalar ya da bu firmaların gümrük bölgelerinde dış ticaret uzmanı, gümrük memuru, gümrük müşaviri ve gümrük müfettişi gibi unvanlarla istihdam edilebilme imkânına sahip olmaktadır.

  • Bölüm öğrencilerinin mezun olması için staj yapmaları gerekmekte mi?

Bölümümüzde, öğrencilerimiz mezuniyet öncesinde staj yapmaktadırlar.

  • Bölüm öğrencileri yaz okulundan faydalanabilirler mi?

Eğitim-öğretim yılı kapsamında yaz okulu açılabilir. Yaz okulunda eğitim-öğretime ilişkin esaslar Senato tarafından belirlenir. Öğrenciler, Senato tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde, ilgili birimin yönetim kurulu kararıyla, diğer yükseköğretim kurumlarının yaz okulundan ders/dersler alabilir. Alınan dersin/derslerin kredi ve notlarının transferi, ilgili birim yönetim kurulu kararıyla yapılır. Diğer yükseköğretim kurumlarından alınan notların dönüşümü, Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır.

  • Bölüm öğrencileri ulusal ve uluslararası öğrenci değişim programlarından (Farabi, Erasmus vb.) faydalanabilirler mi?

Öğrencilerimiz Erasmus programı ile bölümün anlaşma sağladığı yurtdışında bir üniversitede; Farabi programı ile de yurt içinde anlaşma sağladığı herhangi bir yükseköğretim kurumunda bir dönem ya da iki dönem eğitim görme imkânı kazanabilirler.

  • Bölümde eğitim dili nedir?

Bölümümüzün eğitim dili Türkçe’dir. Ancak, Yabancı Dil-1 ve Yabancı Dil-2 ile birlikte “Mesleki İngilizce” dersi de müfredata eklenmiştir. Böylece öğrencilerimizin alana dair lisanlarının geliştirilmesine olanak sağlanmıştır.

  • Sınav uygulama esasları nelerdir?

Öğrenciler her yarıyılda en az bir ara sınav ile yarıyıl sonu sınavına girerler. Ancak ilgili birimlerin kurul kararıyla proje, seminer, arazi çalışmaları, kısa sınav, ödev, staj, laboratuvar ve benzeri yarıyıl içi çalışmalar da yapılabilir. Yarıyıl sonu sınavının harf notuna katkısı %60’tır. Lisans yarıyıl sonu sınavında 100 puan üzerinden en az 40 puan almak zorunludur.

Not: Öğrenci işleri ile ilgili bütün sorularınız için Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığının sayfasında yer alan Sıkça Sorulan Soruları ziyaret etmeniz gerekmektedir.